Laden...
Laden...

De Tweede Wereldoorlog liet diepe sporen na in Nederland. Niet alleen in de steden en dorpen, maar vooral in de levens van de mensen die deze periode hebben meegemaakt. Hun verhalen – van moed, verlies, hoop en bevrijding – vormen een onmisbaar deel van ons collectieve geheugen.
Stichting The Dutch Polar Bears, in samenwerking met de filmers: Cor, Anton, Lilian en Peter, zet zich in om deze verhalen levend te houden. Met dit filmproject brengen we persoonlijke getuigenissen en vergeten geschiedenissen opnieuw onder de aandacht. Door middel van beeld en geluid willen we de ervaringen van ooggetuigen en hun nazaten vastleggen, zodat toekomstige generaties niet alleen de feiten kennen, maar ook de menselijke kant van de oorlog voelen.
Dit project is een eerbetoon aan hen die hun vrijheid opofferden, en een uitnodiging aan ons allemaal om te blijven luisteren, herinneren en doorgeven.
Met dit filmproject wil stichting The Dutch Polar Bears meer doen dan alleen terugkijken. We willen de verhalen van de Tweede Wereldoorlog doorgeven aan de toekomst. De stemmen van hen die het meemaakten, en de herinneringen van hun families, vormen een levend monument dat ons eraan herinnert hoe kwetsbaar vrijheid is – en hoe waardevol.
De film laat zien dat oorlog niet alleen een strijd van legers is, maar ook een opeenstapeling van menselijke keuzes. Iedere beslissing – groot of klein – had gevolgen, soms levensbepalend. Dit project is daarmee niet alleen een document van het verleden, maar ook een boodschap aan de toekomst: vrijheid is nooit vanzelfsprekend.
Wil je meer weten over dit specifieke project of wil je bijdragen? Onze stichting is altijd op zoek naar partners en enthousiaste ondersteuners.
Neem Contact Op
.jpeg)

.jpeg)

.jpeg)